Reklamationsret
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået op til 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, du har konstateret manglen.
Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
OBS: Inden du sender en vare retur SKAL du kontakte Pulito, idet vi muligvis ikke behøver at få varen retur. Vi kan til tider nøjes med at se et billede af skaden. Sendes varen retur uden aftale afholder vi ikke omkostningerne til returneringen.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Pulito kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse pulito@pulito.dk.
Bytteret
Ved ombytning af produkt / produkter skal du selv betale porto frem til Pulito. Vi sender dig herefter det nye produkt uden merudgift.
Bytteretten ydes i 14 dage fra modtagelse af varen.
Fortrydelsesret
Der gives 30 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varen, forstået som 14 dage til at give meddelelse og 14 dage til at returnere.
Du kan i den periode udpakke og ibrugtage varen og stadig benytte fortrydelsesretten.
Du må prøve og undersøge varen på samme måde, som du kan og må i en fysisk butik.
Ved returnering af en vare, der har været taget i brug, hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Værdiansættelsen foretages af Pulito.
Det pålægger Pulito at dokumentere, at der er sket en værdiforringelse af varen.
Værdiforringelsen forstås som forskellen mellem købsprisen og varens generelle handelsmæssige salgspris med den pågældende forringelse.
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.
Ved returnering er det dig som køber, der hæfter for varen, hvis den forsvinder eller beskadiges i forbindelse med returforsendelsen.
Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres.
Pulito kan i denne situation vælge at fradrage eventuelle udgifter ved returforsendelsen fra købsbeløbet.
Ved manglende afhentning af en forsendelse, returneres pakken til os.
Ønskes pakken gensendt opkræves en ny fragtbetaling.
Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig via bank.
Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur.
Forsendelsestillægget på eventuelle returvarer refunderes ikke.